Stres ili napor smanjuju otpornost

Stres

Da li se i kod vas pojavljuju tegobe koje mogu biti posledica stresa? Loše spavate, uznemiruju vas glasni zvukovi ili vas svakodnevne situacije prebrzo izbacuju iz takta? Imate osjećaj da ćete zbog prebrzog tempa oboleti, ali uprkos umoru stiskate zube i pokušavate da obavite sve obaveze?

Stres je često uzrok pojave bolesti kojih ispočetka nismo svesni. Na stresne događaje ne reagujemo svi jednako, zato je veoma važno da naučimo prepoznati faktore (događaje, osobe ili predmete) koji nam uzrokuju stres i otkloniti ih.

Simptomi stresa

Simptomi stresa razvijaju se nekoliko minuta nakon stresnog događaja i mogu trajati nekoliko sati ili čak nekoliko dana. Ima veoma mnogo simptoma stresa, a manifestuju se vrlo različito. Osoba je uznemirena, rastrojena ili razdražljiva, a pažnja joj je smanjena.

Najčešći negativni simptomi stresa su:

  • visoki krvni pritisak
  • povećana srčana frekvencija 
  • poteškoće sa disanjem
  • poremećaji spavanja
  • glavobolja
  • gubitak apetita ili prejedanje
  • nesposobnost koncentracije 
  • razdražljivost

Kada promene u okolini nadmaše sposobnosti suočavanja sa njima, stres može da izazove bolest. U takvim slučajevima nervni sistem previše se aktivira, telo se posledično iscrpljuje, a imunitet slabi.

Stres je reakcija celog tela i može da izazove promene na svim organima i ćelijama. Zbog stresa su česte gastrointestinalne i psihičke smetnje, poremećaji rada srca i kardiovaskularnog sistema, kao i poremećaji u imunom sistemu, kao što su gripa, astma, alergije, reumatoidni artritis, šećerna bolest, česte prehlade te bolovi u vratu i leđima.

Saveti za savladavanje stresa

Odvojite nešto vremena za sebe i posvetite pažnju svom telu. Puno možete da napravite pravilnom ishranom, tehnikama opuštanja ili fiskulturom jer oslobađa suvišnu negativnu energiju. Iz svakodnevnog života isključite ono što vam predstavlja teret – sve ono šta radite jer smatrate da morate, ali zapravo ne morate. To su na primer nepotrebne brige o kojima razmišljate iako ih razmišljanjem nećete otkloniti. Brige promenite u akciju i usput ih rešavajte.

Naime stres može da bude i pozitivan ako promene doživljavamo kao izazove koji na nas utiču podsticajno. Što više vremena posvetite kvalitetnom druženju, a naročito ako je obogaćeno sa puno smeha. Dobri odnosi mogu nam uštedeti veoma mnogo energije i dati volju za svakodnevne izazove.

Ako osećate da sami nećete moći rešiti probleme koji vas opterećuju, ne odlažite i što pre potražite stručnu pomoć.

Imunoglukan P4H®

Kod poremećenog imuniteta kao posledice stresa može pomoći Imunoglukan P4H®, koji sadrži prirodni polisaharid Imunoglukan®, vitamin C i cink.

Vitamin C i cink imaju ulogu u radu imunog sistema i zaštiti ćelija od oksidativnog stresa. Vitamin C takođe doprinosi smanjivanju umora i iscrpljenosti. Zato preporučujemo Imunoglukan P4H® svima koji često boluju, brzo se iscrpe i izloženi su psihičkom ili fizičkom stresu.

Pročitajte takođe: