• Topli oblozi

    U borbi protiv bakterija i virusa svom imunom sistemu pomoći ćete toplim oblozima oko vrata. Omotajte vrat mokrom pamučnom krpom i pokrijte ga peškirom. Što je oblog topliji, bolje je. Samo u akutnoj fazi morate uzeti hladan peškir.

    S omotanim vratom odmarajte se neko vreme ispod pokrivača. Zatim se dobro osušite i ostanite u toplom. Osim što će vas umirivati toplina, možete na peškir kapnuti nekoliko kapi lavandinog ulja, koje pomaže smiriti  kašalj. To će naročito pomoći uljuljati decu u san.

  • Pijenje dovoljnih količina vode

    Našem telu za normalan rad potreban je bar 1,5 litar vode na dan, a leti i više. Važno je da se brinemo za redovno pijenje vode i nezaslađenih pića i tako omogućimo telu normalno funkcionisanje. Tako ćemo sprečiti umor, iscrpljenost i glavobolju, koji su karakteristični simptomi dehidracije.

  • Budite aktivni

    Redovno vežbanje održava vaš imuni sistem zdravim. To ne treba biti takmičarski sport, od 30 do 60 minuta umerenog vežbanja na dan dovoljno je bez obzira na to da li je reč o trčanju, vožnji bicikla, plivanju ili brzom hodanju.

     

  • Regulisan imuni sistem?

    Ako imuni sistem pravilno funkcioniše, odbraniće telo od virusa. Međutim kada je oslabljen, a broj mikroba veoma velik, bakterije i virusi  lakše prodiru kroz sluzokožu nosa ili grla u telo.

    Koliko je dobar ili loš sistem za odbranu od bakterija, zavisi od različitih faktora: na primer fizičkog i psihičkog stanja. Na oba utiču način života, ishrana i stres.

  • Prehlada i sport

    Ako vas nos malo svrbi, možda usled hipotermije (snižene opšte telesne temperature), u sprečavanju prehlade može pomoći sport. U svakom slučaju, ako ste već prehlađeni, smanjite opterećenje poslom i odmarajte se.

  • Stres

    Izbegavajte stres. Iako je to lakše reći nego uraditi, pazite na unutrašnju ravnotežu. Preveliki napori i intenzivni emocionalni doživljaji čine vas sklonijima prehladama.

  • Zdrav način života

    Živeti zdravo i jesti kvalitetno – to su osnove za regulisan imuni sistem. Redovno se bavite vežbanjem na svežem vazduhu, dovoljno spavajte, pokušajte se udaljiti od stresa, uzdržavajte se od pušenja i alkohola. Jedite uravnoteženo i unosite dovoljno vitamina i minerala.

  • Odmor od svakidašnjice

    Ponekad je dovoljno da na koji dan promenimo sredinu, krenemo u planine, na more ili drugu najdražu destinaciju. Zaboravimo brige, nadišimo se svežeg vazduha i napunimo baterije. Tako se naš duh i telo oporavljaju i spremni smo na nove izazove.

  • Spavanje

    Za vreme spavanja telo se oporavlja i vraća energiju. Dovoljna količina spavanja izuzetno je važna za vaše zdravlje. Neka vaša spavaća soba ne bude toplija od 18 stepeni i neka bude dobro provetrena.

  • Svež vazduh i usred zime

    Kretanje na što svežijem vazduhu jača pluća. Izmena toplog (unutrašnjeg) i hladnog (spoljašnjeg) vazduha ubrzava krvotok, a time i odbrambenu funkciju tela. Ako vaša svakodnevnica bude i barem malo sportski obojena, postaćete uravnoteženiji i zadovoljniji sobom. I to indirektno jača imuni sistem.

  • Pravilno postupajte sa klimatskim uređajem

    U letnjim mesecima svi želimo prijatno ohlađene prostorije u kojima boravimo. Obratite pažnju kod podešavanja željene temperature jer dolazak iz vrućih spoljašnjih temperatura u preterano ohlađene prostorije može da bude veliki šok za telo. Ako ne može da se prilagodi, na udaru su pre svega naš disajni sistem i često obolimo od raznih prehlada.