Uredništvo Imunoglukan P4H<sup>®</sup>
Početna>Imunoblog>Zanimljivo> Prekomerni umor i iscrpljenost: kako možemo da pomognemo sami sebi

Prekomerni umor i iscrpljenost: kako možemo da pomognemo sami sebi

Prekomerni umor je česta pojava sa kojom se susreće većina ljudi. Povećani umor se često javlja tokom oporavka od viroza ili drugih infekcija. Iako umor od akutnih bolesti obično brzo prolazi, mnogi ljudi se bore sa dugotrajnim umorom. To se manifestuje različitim znacima koji mogu biti fizički, mentalni ili emocionalni.

 

 

Najčešći znak prekomernog umora je iscrpljenost koja se ne smanjuje posle odmora ili spavanja. Česti znakovi koji prate iscrpljenost su:

  • nedostatak motivacije i apatija
  • bolovi u mišićima
  • dnevna pospanost
  • problemi sa koncentracijom
  • gastrointestinalni poremećaji (flatulencija, opstipacija, dijareja...)
  • glavobolja
  • razdražljivost
  • usporeno vreme reakcije
  • tegobe sa vidom

Uzroci dugotrajnog umora mogu biti različite etiologije. Važno je da pokušamo pronaći uzrok svog umora jer to olakšava odabir mera koje će nam pomoći da poboljšamo stanje.

Najčešći su uzroci prekomernog umora:

  • nedostatak sna
  • poremećaji disanja tokom spavanja (apneje)
  • loše prehrambene navike
  • slabokrvnost
  • mentalni uzroci (depresija, teskoba, emocionalni stres...)
  • poremećaji rada štitne žlezde (hipotireoidizam)
  • preterana konzumacija kofeinskih napitaka
  • infekcije mokraćnog sistema
  • dijabetes (šećerna bolest)
  • dehidratacija
  • srčane bolesti
  • noćni rad i rad u smenama
  • alergije na hranu

Konstantni umor nas ometa u životu jer nam nestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti. Međutim, dugotrajna iscrpljenost takođe može da izazove različite akutne i hronične bolesti i zbog toga je vrlo važno voditi računa o sebi i pokušati raznim merama ukloniti umor. 


Konstantni umor nas ometa u životu jer nam nestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti.

Kako mogu sam sebi da pomognem?

1. Poboljšajte svoje navike spavanja

Kvalitetan san je prvi korak prema smanjenju umora. Za dobar san treba da vodite računa o dobroj higijeni spavanja, što se postiže ovim merama:

  • Idite na spavanje i ustajte svaki dan u isto vreme.
  • Pazite da temperatura u spavaćoj sobi bude adekvatna.
  • Spavajte u tamnom i mirnom prostoru.
  • Izbegavajte gledanje u ekran (telefon, tablet, televizor) bar sat vremena pre spavanja.
  • Ne jedite najmanje 90 minuta pre spavanja.
  • Smirite se fizički i psihički pre spavanja.

2. Poboljšajte svoje prehrambene navike

Zdrava i uravnotežena ishrana će vam pomoći da imate više energije. Stručnjaci savetuju da izbegavate brzu i nezdravu ishranu, kao i da jedete mnogo svežeg voća i povrća bogatog vitaminima i mineralima. Izbegavajte grickalice sa mnogo šećera jer one mogu da podstaknu pad energije. Jedite manje obroke više puta dnevno. Važno je da ne pijete kofeinske napitke u popodnevnim ili večernjim satima ili da ih potpuno ukinete.

3. Povećajte fizičku aktivnost

Redovna fizička aktivnost može bitno da poboljša san i smanji umor. Mnoga istraživanja su pokazala da su ljudi koji se redovno bave sportom manje umorni od onih koji se ne bave sportom. Stručnjaci preporučuju da mnogo vežbate da biste povećali energiju, ali sa umerenim intenzitetom. Na primer, preporučene fizičke aktivnosti su hodanje, joga i umereni treninzi snage.

4. Planirajte svoje dnevne i nedeljne obaveze

Umor je često posledica preteranog psihičkog napora. To može da utiče na slabije spavanje, ali i na to da se osećate slabije tokom dana. Planiranjem obaveza možete da izbegnete preopterećenost i smanjite umor. Međutim, u svoju svakodnevnicu takođe bi trebalo da uključite vreme za opuštanje i odmor i da ga ravnomerno rasporedite po danima, jer promena perioda vrlo intenzivnog rada i nerada takođe povećava umor. Istovremeno je važno da ne očekujete previše od sebe i drugih i da ne postavljate nerealne ciljeve, što će sigurno pomoći u poboljšanju vašeg mentalnog zdravlja.

5. Imunoglukan P4H®

Imunoglukan P4H® je dodatak ishrani koji sadrži prirodni Imunoglukan®, vitamin C i cink. Imunoglukan P4H® blagotvorno utiče na zdravlje i otpornost organizma. Vitamin C pomaže u smanjenju umora i iscrpljenosti.

Ako je umor propraćen i drugim simptomima ili ne možete da poboljšate stanje navedenim merama, savetujemo vam da posetite lekara.

 

 

Izvori:

https://www.webmd.com/balance/how-tired-is-too-tired#1

http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/XIV-62.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248002.php#causes

https://www.onhealth.com/content/1/causes_of_fatigue

Dodatak ishrani Imunoglukan P4H® ne smeju uzimati pacijenti sa presađenim organima. Pacijenti koji su na terapiji imunosupresivima mogu uzimati Imunoglukan P4H® samo po prethodnom savetovanju sa lekarom.

Dodatak ishrani nije zamena uravnoteženoj i raznovrsnoj ishrani.